2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Психодиагностика в училище.
Анкета „Изучаване мотивите за тютюнопушене“ (А.И. Красило)
Анкетата „Изучаване на мотивите на тютюнопушенето" (A.И. Красило) има за цел определяне на мотивите за тютюнопушене. Предназначена е за ученици на възраст от 14 до 17 години. Изслдването се провежда от класният ръководител, възпитател, психологът, педагогическия съветник веднъж годишно. Резултатите от изследването са предназначени за заместник-директора по учебната част, класнте ръководители, възпитатели, учители, треньори на обучителни групи, социални работници и др.
Изследването се провежда в стандартните условия на учебното заведение (възможна е индивидуална и групова форма). Интерпретацията на резултатите се извършва в съответствие с ключа за оценка.
Скали: Мотиви за тютюнопушене – стимулиране на активност; ритуални действия; отпускане/успокояване; намаляване на тревожността; психическа зависимост и навик.
Инструкция: Моля, изразете мнението си по предложените твърдения, като използвате вариантите за отговор: винаги, често, понякога, рядко и никога.
Стимулен материал
1.Пушенето ме държи в работно състояние.
2. Доставя ми удоволствие да държа цигара в ръката си.
3. Пушенето ми помага да се отпусна и успокоя.
4. Запалвам, когато съм разстроен.
5. Не съм на себе си, ако нямам „под ръка“ цигари.
6. Пуша автоматично, не се замислям над причините.
7. Пуша, за да се мобилизирам и съсредиточа.
8. Самият процес на пушене ми доставя удоволствие.
9. Приятно ми е уханието на тютюн.
10. Запалвам, когато се вълнувам.
11. Когато не пуша, чувствам, че нещо ми липсва.
12. Когато запалвам нова цигара, често не забелязвам, че предишната още не е догоряла в пепелника.
13. Мисля, че когато пуша, ставам по-активен и бодър.
14. Доставя ми удоволствие да гледам димът на цигарата.
15. Най-често пуша, когато съм спокоен и отпуснат.
16. Пуша, когато ми е скучно и не искам да мисля за нищо.
17. Ако известно време на пуша, започва да ме измъчва чувството за „глад“ по цигарите.
18. Понякога запалвам автоматично, дори не забелязвам това.
Обработка и интерпретация.Ключ: Методика позволява установяване на следните мотиви за тютюнопушене:
-Стимулиране на активността: 1,7,13.
-Ритуални действия: 2, 8, 14.
-Отпускане/успокояване: 3,9,15.
-Намаляване на тревожността: 4,10,16.
-Психологическа зависимост: 5,11,17.
-Навик: 6,12,18.
Баловете се начисляват по следната схема:
-„винаги“ – 5 бала;
-„често“ – 4 бала;
-„понякога“ – 3 бала;
-„рядко“– 2 бала;
-„никога“ – 1 бал.
Мотивите се приемат за изразени, при получена сума от 11 и повече бала.
Интерпретация на резултатите
-Стимулиране на активност – високите балове говорят за това, че пушенето се явява средство за поддържане на тонуса и работоспособността.
-Ритуални действия – високите балове указват, че пушенето е преди всичко важен ритуал – всички действия и манипулации, които съпровождат процеса на пушене са важни за ученика.
-Отпускане/успокояване – високите балове говорят, че личността прибягва към цигарите за достигане състояние на отпускане и успокояване (релакс).
-Намаляване на тревожността – при високи значения, пушенето се явява средство за саморегулация, способ, който помага за справяне с негативните емоции и възстановява душевното равновесие.
-Психологическа зависимост – високите балове показват психологическа зависимост към цигарите.
-Навик – високите балове свидетелстват, че пушенето е станало привичка, появил се е т. нар. „рефлекс на пушене“.
Психодиагностика в училище. Анкета „Своб...
Психодиагностика в училище. Анкета „Граж...